Freesimine ja treimine

Freesimine

Tehniline termin „freesimine“ tuleneb materjalide lõiketöötlemisest pöörleva lõiketööriistaga, mida nimetatakse freesiks. See on on mehhaanilise lõiketöötlemise üks põhiliike. Lõiketöötluse  olemus  seisneb  toorikute  pindmise  kihi  eemaldamises, et  saada  vajaliku  kujuga, nõutavates  mõõtmetes  ja  küllaldase  kvaliteediga  detail või osa. Eelnevat saavutatakse nii freesimise kui treimisega, mille abil tehakse masinatele spetsiifilisi custom detaile, mida muidu oleks raske või võimatu leida.

Frees on teravate hammastega lõikeriist, mis on monteeritud freespinki ja mis pöörleb suurel kiirusel. Asetades tooriku pöörlevasse freesi, lõigatakse sellest toorikust materjal välja väikeste laastudena, et saada toorikule soovitud kuju.

freesimine 1

Freesimist saab teha eri suundades ühel või mitmel teljel, lõikepea kiirust ja survet saab vajadusel korrigeerida. Seda saab teha mitmesuguste tööpinkide abil. Freesimiseks on vaja freespinki, töödeldavat detaili, rakist ja freesi. Rakis on seade töödeldava detaili kinnitamiseks ning aitab tõsta tootmise efektiivsust. Rakised koosnevad alusest ehk korpusest, paigalduselementidest ja kinnitusmehanismist.

freesimine 2

Freesimist kasutatakse tavaliselt selliste osade valmistamiseks, mis ei ole telgsümmeetrilised ja millel on palju erinevaid funktsioone nagu augud, pilud, taskud ja isegi kolmemõõtmelised pinnakontuurid. Täielikult freesimise teel valmistatud osad sisaldavad sageli komponente, mida kasutatakse piiratud koguses, nagu kohandatud kinnitusdetailid või kronsteinid. Frees võidakse paigaldada nii freespinki kui ka käsifreesmasinasse.

Freesimise tehnoloogia tulek on muutnud autotööstuse protsesse jäädavalt, sest võimaldab luua vastavalt vajadusele ja autotüübile kohandatud detaile. Freesimise suureks plussiks on ka tehnoloogia ühildumine erinevate materjalidega, mis võimaldab laialdast kasutust erinevate autoosade valmistamisel.

Freesimine on eriti oluline just klassikaliste autode parandusel. Klassikalised ja vanad autod on endiselt väga moes. Sageli peab teatud osi, nagu väljalaskesüsteemid, salongikomponendid ja mootorid, taastama. Ja mis teeb asja keerulisemaks, enamikku nendest osadest tootjad enam ei tooda. Samuti võimaldab freesimine hõlpsasti asendada veoautode ning haagiste kuluosi ning muid detaile, mille remontimine oleks muidu liigselt ajakulukas ja keeruline.

 

Treimine

Treimine sarnaneb oma töömeedodilt üsnagi freesimisega. Kui freesimise puhul pöörati lõikeriista vastu töödeldavat detaili, siis treimine on vastupidine protsess – töödeldavat detaili pööratakse vastu lõikeriista. Treimine kasutab komponentide tootmiseks peamiselt ruudu- või ristkülikukujulisi vardaid.

treimine

Kuna treimisel võib lõikekiirus tõusta väga suureks ja sellest tulenevalt võib lõiketera temperatuur tõusta kuni 800–900 kraadini, siis kasutatakse terikplaadi materjalina kiirlõiketerast, kermiseid või teemanti.

Nii treimine kui freesimine sobivad erinevate metallide, nagu alumiinium, teras, messing, vask ja titaan, kui ka mitmesuguste termoplastide töötlemiseks.

Freesimise või treimise meetodi kasutamise vahe tuleneb soovitava detaili konstruktsioonist ja omadustest. Enamik suuri, ruudukujulisi või lamedaid detaile freesitakse. Enamik silindrikujuliste tunnustega osi treitakse. Nagu ka freesimise puhul, saab treimisega luua erinevaid detaile sõidu- ja veoautodele ning ka haagistele.

Freesimine ja treimine on mõlemad Powersercive poolt pakutavad teenused. Viska pilk peale meie teistele pakutavatele teenustele ja ka hinnakirjale siin: https://powerservice.ee/teenused/. Küsimuste korral võta meiega julgelt ühendust ning leiame üheskoos Sulle sobivaima lahenduse.

Powerservice OÜ alustas oma tegevust aastal 1999, sest tekkis vajadus suure veoautode masinapargi hooldamiseks ja remondiks. Läbi aja oleme omandanud suure kogemustepagasi ning pakume parimat teenindust. Veoautode hooldus ja remont, haagiste hooldus ja remont, on kogu meie meeskonna südameasi! Oleme usaldusväärne partner Sinu veoautode ja haagiste töökindluse tagamisel. Kui Su sõidu- või veoautol on mure, too ta meie juurde (Ringtee 27, Tartu) või võta meiega ühendust.

Ning kui sul on vaja lisaks autode diagnostikale ka veoauto või haagise remonti või varuosasid, siis ole mureta, sest Powerservices pakume kõiki veoautodega seotud teenuseid. Ikka selleks, et klient oleks rahul ning masin võimalikult ruttu tagasi sõitma saaks.

Nagu nimigi ütleb, siis teeme oma tööd kindluse ja suure poweriga!

 

Kodulehed & e-poed - Äriabiagentuur Missioon Missioon