Keevitus
Veoauto keevitus
Powerservice juures saavad sinu veoautod ja haagised kiiresti ning mugavalt tagasi maanteedele, kuna pakume kõik-ühes teenust – meile ei ole võõras mitte ükski probleem, mis veoautode või haagistega seotud on.
Tihtipeale tuleb parima tulemuse saamiseks teostada keevitustööd, et vajalik varuosa saaks just sinu masinale õige kujuga.
Kuna alustasime enda ettevõttega üheksakümnendatel, kui sobilike varuosi pidi tikutulega taga otsima ning tihti maksid need hingehinda, siis juba algusaegadest saati oleme pidanud juppe ise sobilikuks keevitama. Tänaseks on varuosade kättesaadavus küll tunduvalt paranenud, kuid tuleb siiski ette olukordi, kus on vaja keevitamist, sest iga varuosa on erinev ning ei pruugi veoautole täpselt sobida.
Meie juures on mugavaim ja kiireim keevitus Tartu linnas. Lihtsalt too oma veoauto, haagis või tööd vajav jupp meie juurde ning garanteerime, et keevitustöö saab tehtud professionaalselt ning nobedalt.
Malmkeevitus
Pika tegutsemisaja jooksul on keevitustööd vajanud lugematu hulk varuosi, paljud neist erinevatest materjalidest, seega oleme kõigi keevitusliikidega sina peal. Üks oluliseimaid neist on malm keevitus.
Malmid sisaldavad keskmiselt 2-5 % süsinikku ning palju fosforit ja väävlit, mistõttu nad on raskesti keevitatavad materjalid.
Malmide keevitamisel kasutatakse kolme põhilist keevitamise moodust:
1. KUUMKEEVITAMINE – materjal kuumutatakse temperatuurini 500-700 °C. Keevitus sooritatakse kas räbustikattega gaaskeevitustraadiga või elekterkaarkeevitusega, kasutades elektroodi. Tegemist on energia- ja töömahuka protsessiga, mis nõuab eriseadmeid.
2. POOLKUUMKEEVITAMINE – materjal kuumutatakse temperatuurini 200-350 °C, misjärel teostab keevitaja töö FeNi60, Ni(-) lisaainete abil.
3. KÜLMKEEVITAMINE – see on malm keevituse puhul enim levinud meetod. Materjale ette ei kuumutata. Keevitamiseks sobib FeNi60 elektrood või täidistraat (õliste malmide puhul Ni(-). Selle meetodi põhiideeks on vältida keevitatavate detailide ülekuumenemist, s.t. detaili tuleb keevitada nii, et keevitatav detail oleks võimalikult jahe. Ülekuumenemine põhjustab pragude tekkimise).
Malm keevitus on üsna keeruline protsess, mille teostamiseks peab valima õige keevituselektroodi vastavalt vajadusele. Siin on mõned näited, mis meie kogemuse põhjal teevad keevitustöö hästi ära:
Ni(-) / Ni(+) – keevituselektrood, mis sobib suurepäraselt õliste malmide peale- ja kokkukeevitamiseks.
Keevituselektrood on spetsiaalse kattega ning seega saab temaga keevitada kasutades väikeseid keevitusvoole, seetõttu kõva ning habras üleminekutsoon keevise kõrval jääb väikeseks. kasutatakse õliste ja rasvaste masinadetailide remondiks nagu karterid õlivannid jms.
FeNi 60 – sobib suurepäraselt hallmalmi külmalt keevitamiseks. Keevis on mehhaaniliselt töödeldav ning sobib ka kõigi hall- ja tugevmalmide peale- ja kokkukeevitamiseks ja terase kokkukeevitamiseks malmiga. Kasutatakse seadmete korpuste remondiks, hammasratta hammaste ja kulunud laagripesade taastamiseks jne.
Roostevaba keevitus
Malmkeevituse kõrval on oluliseks keevitustööde komponendiks roostevaba keevitus. Roostevabal keevitus on näiteks alumiiniumkeevitus, mille teostamiseks kasutame TIG keevitustehnikat.
Alumiiniumkeevitus
Alumiiniumi keevitamine toimub TIG-keevitusega. See meetod on praktiliselt ainuke kvaliteetne võimalus alumiinium keevituseks.
Enamjaolt kasutame TIG keevituse korral käsikeevitusprotsessi.
Keevitaja lisab ühe käega kaarleeki lisamaterjali ning teisega hoiab käes põletit, liikudes sujuvalt kas vasakult paremale või vastupidi. Kõigepealt tekitab keevitaja põhimaterjalil keevisvanni ja seejärel sulatatab sinna lisamaterjali ja tekitab õmbluse. Tuleb tähelepanelikult jälgida, et põhimaterjal ja lisamaterjal ei satuks sulamatu elektroodiga kontakti.
Auto keevituse hind
Sinu auto keevitus on meie südameasi. Seepärast tahame pakkuda sulle kõige mugavamat ning hinnakohasemat teenust Tartus, mis eeldab sinu probleemiga täpsemat tutvumist. Selleks, et täpselt enda auto või haagise keevituse hinda teada saada, võta meiega ühendust või tule ise kohale!